Figury geometryczne i gra „Ja mam, kto ma?” to doskonałe połączenie nauki z zabawą. Ta popularna gra pozwoli dzieciom poćwiczyć nazywanie figur geometrycznych oraz ich kolorów.
Zestaw gry „Ja mam, kto ma?” z figurami geometrycznymi składa się z 20 kart. Zadaniem gracza jest nie tylko nazwania figury geometrycznej, ale również jej koloru. Na kartach znajdują się następujące figury geometryczne w różnych kolorach: kwadrat, trójkąt, romb, koło, owal, trapez, prostokąt i pięciokąt.
W serwisie rodzicielskieinspiracje.pl oferujemy dużo więcej pomocy dydaktycznych z figurami geometrycznymi, a także wiele darmowych gier „Ja mam, kto ma?”. Zapraszamy do korzystania z naszych bezpłatnych materiałów dydaktycznych.
Grę „Ja mam, kto ma? Figury geometryczne” można pobrać w pliku PDF za pomocą poniższego przycisku.
Pobierz “Gra "Ja mam, kto ma?" - Figury Geometryczne” Figury-Geometryczne-Ja-Mam-Kto-Ma.pdf – Pobrano 40 razy – 160,38 KBZasady gry „Ja mam, kto ma?”
Każdy z uczestników gry otrzymuje jedną lub więcej kart. Gracz rozpoczynający zabawę mówi jaki figurę geometryczną widniejącą na jego karcie, a następnie zadaje pytanie “Kto ma.,,” i opisuje figurę znajdującą się na dolnej części karty.
Przykładowa rozgrywka z zestawu „Figury Geometryczne”:
Gracz 1: Ja mam żółty kwadrat. Kto ma niebieski trójkąt?
Gracz 2: Ja mam niebieski trójkąt. Kto ma czerwone koło?
Gracz 2: Ja mam czerwone koło. Kto ma zielony prostokąt?
Gracz 3: Ja mam zielony prostokąt. Kto ma pomarańczowy trapez?
Gracz 4: Ja mam jazdę na pomarańczowy trapez. Kto ma różowe koło?
Gra toczy się do wykorzystania wszystkich kart.
Gra „Ja mam, kto ma?” w wersji z kolorowymi figurami geometrycznymi oferuje wiele zalet edukacyjnych i rozwojowych dla dzieci. Przede wszystkim, umożliwia naukę rozpoznawania i nazywania różnych kształtów oraz kolorów.
Dzięki tej grze dzieci uczą się także koncentracji i cierpliwości, ponieważ muszą uważnie słuchać innych uczestników i czekać na swoją kolej, aby odpowiedzieć na pytanie związane z posiadaną kartą. Ponadto, gra wspomaga rozwój umiejętności komunikacyjnych. Dzieci muszą wyraźnie formułować swoje pytania i odpowiedzi, co sprzyja budowaniu pewności siebie w wypowiedziach.